Kundrecensioner

Medelbetyget våra kunder givit oss är:

4.69 av 5

2011-07-13 11:00:46

Snabb leverans, även om det blev lite tokigt med leveransen. Mattan har tyvärr ett veck på mitten som bubblar upp, antar att den har legat dubbelvikt hos er? Med min begränsade mattkännedom är det en fin matta...

Monica G.

Svar från CarpetVista : Det var tråkigt att höra att leveransen inte gick som den skulle och att mattan skickades ut med UPS istället för DHL till närmaste utlämningställe. Denna gång löste det sig dock men att personalen inte verkade så serviceminded är inte roligt att höra och vi ska se till att föra detta vidare till vår kontaktperson så att det inte händer igen och kan försäkra dig om att vi tar dina kommentarer på största allvar. Om ni framöver skulle beställa en matta kan ni alltid höra av er och bekräfta leveranssätt på förhand eller så kan vi också hjälpa till att koordinera så att paketet inte kommer fram före en passande dag då ni är hemma och på plats för att kunna ta emot! Vad gäller vecken i mattan är det absolut ingenting ni bör oroa er för och de kommer att försvinna om ett par dagar när mattan fått ligga till sig. Annars får ni höra av er igen så att vi kan komma med mer tips och förslag på hur ni kan lösa det. Med vänliga hälsningar, CarpetVista Support

2011-07-13 09:13:32

Mattan är superfin! Vacker färgsättning, den fina röda färgen skiftar och ger ett dynamisk intryck. Den smälter i perfekt i mitt hem! Det blev riktigt flott och är mycket nöjd med den! Mattan ser ännu bättre i verkligheten än på webbshopen! CarpetVista har kunnig och proffsig personal, hjälpsamma, duktiga och snabba på att ge svar! Jag köper mycket på internet, här hemma i Sverige, från England, Tyskland och USA och jag måste säga att CarpetVista håller en enormt god kundservice kvalitet! De har den äkta "goodwill"! Köpet känns trygg, eftersom man kan i lugn och ro sova över ett köp som inte känns passande. Nu och framöver, när mattinköp ska göras, det blir CarpetVista igen! Speciellt tack till Alexandra i "Kund Relations", för all hjälp och proffsighet! Tack också till killarna på lager som packar mattorna till oss! Jag tänker på Er! Tusen tack!

Eliana P.

Svar från CarpetVista : Tack Eliana, vi är glada att den nya mattan passade in och att du är nöjd med vår butik och service! Vi ser verkligen fram emot att höra från dig framöver. Ett stort tack till dig från oss alla på CarpetVista! Bästa sommar hälsningar, CarpetVista Support

2011-07-13 01:25:45

Jätte bra service och hypersnabb leverans. Minus för vad jag för första gången upplevde som brist i produktinfo - en matta som uppges vara 3 mm tjock kan inte vara en kelimsäck. trodde jag. men si det kunde det!

Lena S.

Svar från CarpetVista : Det var mycket tråkigt att höra att du inte är nöjd med Poshti mattan du nyligen beställde och det var ursprungligen en sadelväska så kanske inte riktigt den mest passande för ditt ändamål... men glöm inte att du som kund har 30 dagars full returrätt och om du vill att vi hjälper dig ordna med en retur gör vi det gärna! Det var kanske inte lätt att förstå att det inte var en "vanlig" kelim och vi ska se om det inte går att förtydliga detta på något sätt. Med vänliga hälsningar, CarpetVista Support

2011-07-12 21:01:32

Bra att handla hos er och jag kommer att göra det igen!

Samer S.

2011-07-12 18:57:26

Ellinor K.

2011-07-11 15:34:32

Snabb leverans och order behandling...fast personalen på lokal leverans ställe körde inte mattan hem som det stod.

Marina V.

Svar från CarpetVista : Kul att du är nöjd med mattan trots att den inte blev hemkörd så som den skulle och vi avvaktar svar från dig och UPS för att få lite mer klarhet i vad orsaken till detta var men givetvis ska du inte stå för någon frakt och detta ska vi återbetala dig! Med vänlig hälsning, CarpetVista Support

2011-07-10 18:43:38

Jag är mycket nöjd med mitt köp. Mattan motsvarar alla mina förväntningar. Bra service och snabb leverans.

Annette S.

2011-07-10 17:09:25

Efter mycket funderande och kollande blev resultatet jätte bra.

Lisbeth K.

2011-07-10 07:46:28

Underbar matta, leverans undermålig.

Mikael H.

2011-07-08 12:43:45

Utmärkt service. Berömvärd snabb leverans. Hygglig överens-stämmelse mellan bild och verklighet.

Sören E.

2011-07-07 17:52:41

Ellinor K.

2011-07-07 10:14:49

Jag tycker att allt har fungerat mycket bra från val av matta till köp och hemleverans.

Lennart S.

2011-07-06 11:52:40

De här mattorna är superfina, tjocka och underbara att gå på! Det blev en jätteförändring i den plats de avsett för, jag har haft 2 st klassiska afganer där i 18 år, de är felfria, men jag tröttnat på dem! Det är inte fel på de nya mattorna, snarare är frågan om de verkligen passar som ersättning till sina företrädare afganer! Även om mitt poäng varit att förnya, inte säkert att jag tänkt korrekt!Jag måste få några dagar på mig och fundera över det! Hoppas ni kan ha lite tålamod med mig! Mattor är viktiga, man måste förälska sig i dem, precis som i en kärleksrelation! Man ska leva många år med den man väljer! Vidare måste jag säga att ni är snabba på leverera, att ge svar på frågor och hjälpsamma! Ni är proffsiga och ger ett seriöst helhetsintryck. Det är därför man återkommer som kunder!

Eliana P.

Svar från CarpetVista : Tack för ditt inlägg Eliana! Låt gärna mattorna ligga på plats i ett par dagar/veckor så att du kan fundera i lugn och ro innan du fattar ditt beslut. Det är trots allt en mycket stor förändring! Vi ser sedan fram emot att höra hur du vill gå till väga. Bästa hälsningar, CarpetVista Support

2011-07-06 09:09:40

Johan L.

2011-07-06 07:20:07

Allt har fungerat till 100%, snabbt och enkelt!

Marie P.

2011-07-05 19:39:32

Mycket snabb och bra service. Bra kvalitet på mattan!

Katarina J.

2011-07-05 18:17:02

Fick extremt trevlig och bra service vid beställning över telefon, supersnabb leverans och utomordentligt snygg matta!

Anna W. K.

2011-07-05 17:59:09

Nu är jag glad igen! Den felaktiga mattan byttes ut på bara några dagar och nu är jag som sagt glad och nöjd.

Bertil W.

2011-07-05 17:47:43

Helnöjd.

Kärstin N.

2011-07-05 16:10:30

Jag har handlat på CarpetVista flera gånger och har alltid blivit helt nöjd! Bra produkter,utmärkt bemötande från kundservice och supersnabba leveranser!

Birgitta L.

2011-07-05 13:05:09

Bilden av mattan motsvarar verkligheten mycket bra. Snabb leverans ända fram till dörren! Jag är mycket nöjd med köpet som helhet.

Ingalill A.

2011-07-05 10:54:22

Över förvätan. Snabb service, snabb leverans, bra pris.

Gunilla V. S.

2011-07-04 21:14:29

Snabb leverans, fyra arbetsdagar, bor i Umeå!

Roger L.

2011-07-04 20:31:44

Hej, jag har redan svarat!
Nu är jag mindre irriterad och vill svara igen.
Mattan hade jag lovat en god vän som fyller 60 år. Elizabeth var så glad över att få en matta som skulle passa hennes hall och dessutom från CarpetVista som jag hade prata så mycket om för henne.
Jag litade på löftet från er om att ni skulle avsyna/kolla mattorna innan ni skickar de till mig, men det har tydligen inte skett.
Jag sätter en lapp och markerar platsen som ni skall kolla, observera och fundera!
Men denna gång vill jag inte betala någon frakt för returen, men jag följer givetvis reglerna som ni har och ni får bestämma.

Vänligen
Mikael

Mikael N.

Svar från CarpetVista : Det var mycket tråkigt att höra att mattan inte motsvarade dina förväntningar och att du känner dig besviken och misstänksam kring våra kvalitetskontroller... det är långt ifrån det vi vill att du som kund ska känna och vi kan försäkra dig på heder och samvete att varenda matta som lämnar vårt lager ska vara ordentligt synad. Du nämner att det "verkar vara någon fördjupad rand på ena kanten, troligen hela vägen" och för att få lite mer konkret fakta och inblick i det hela har vi provat att ringa dig ett antal gånger under morgonen utan svar, det är alltid enklare att diskutera än att maila! Efter att ha studerat den högupplösta bilda på hemsidan mycket noggrant har vi inte funnit något som tyder på att mattan är defekt i form av någon rad/fördjupning och misstänker att det helt enkelt är så att mattan varit vikt på ett sätt som gjort att den legat och "pressat" på ena kanten under transport. Luggen har därmed pressats ner och orsakat en fördjupning men det är absolut ingen större fara och du bör inte oroa dig då den kommer att komma till rätta och resa sig om ett par dagar, ull återtar alltid sin form. Mattan har trots allt varit på plats i mindre än 24 timmar! Du får gärna skicka en bild på detta samt beskriva det du anser vara fel i detalj om det är så att vi missförstått dig... det tråkiga är givetvis att det är menat att vara en present till en god vän men vi tror och hoppas att fördjupningen försvinner och du trots allt kan ge bort den till henne! Om du till 100% anser att du hellre vill returnera mattan ser vi gärna att du bekräftar det så vi kan skicka ut de väsentliga returhandlingarna och när den eventuellt är tillbaka på lager igen kommer vi givetvis att utföra en mycket noggrann inspektionskontroll på den och höra av oss till dig. Vi tackar på förhand för din förståelse. Med vänlig hälsning, CarpetVista Support

2011-07-04 17:31:09

Det fungerade suveränt bra. Snabbt och ända fram till dörren utan fraktkostnad. Perfekt.
Eftersom jag är så nöjd så gjorde jag en ny beställning samma dag som den första beställningen kom hem till mig.

Ellinor K.

Svar från CarpetVista : Vi är glada över att du är så nöjd Ellinor och väntar med spänning på att höra hur de 3 nya mattorna kommer att passa in när de väl kommit fram! Bästa sommar hälsningar, CarpetVista Support

2011-07-03 22:00:43

Allt fungerade alldeles utmärkt från beställning till leverans!
Jag är mycket nöjd med CarpetVista!

Maria B.

2011-07-03 20:10:34

Jag känner att jag kan lita på CarpetVista. Den supersnabba leveransen är ett stort plus.

Anna B. A.

2011-07-01 13:58:59

Michel H.

2011-07-01 13:24:28

Mycket missnöjd! Men leveransen med UPS fungerade perfekt.
Mattan var dessutom så vind och sned att jag hade svårigheter med att rulla ihop den och få ner den i påsen igen.

Bertil W.

Svar från CarpetVista : Det var mycket tråkigt att höra att den matta du nyligen beställde inte levde upp till dina förväntningar och passade in så som den första som du fick hem ett par dagar innan... vi beklagar verkligen detta och kommer givetvis att hjälpa dig returnera den och du kan bara bortse ifrån fakturan som fanns med i paketet, den nollar vi så fort mattan är tillbaka på lager igen. Vi ber än gång om ursäkt för detta och tackar för din förståelse. Som vi även nämnde i mailet hoppas vi kunna hitta en annan matta som kommer att passa in perfekt!

2011-07-01 09:54:22

Ni kan mattor! Ni är proffsiga och förstår värde i att göra kunderna nöjda, då kommer de tillbaka! Mattan jag köpte nu är annu finare på riktigt! Mer kan man inte önska sig! Tack så länge!

Eliana P.

Tyck gärna till på Trustpilot

Vi har flyttat våra recensioner till den oberoende sidan TrustPilot. Du kan läsa våra gamla recensioner här, men vill du se nya eller skriva själv, klicka här:

Läs mer hos Trustpilot

Få 15% rabatt

Prenumerera nu och få 15% rabatt på din nästa beställning*, du får nyhetsbrev varje vecka med exklusiv tillgång till erbjudanden, senaste trender och produktnyheter.

För information om hur vi hanterar dina uppgifter, vänligen läs vår sekretesspolicy. Du kan avsluta prenumerationen när som helst. *Du kan använda rabatten på ett köp inom 60 dagar efter nyhetsbrevsprenumeration. Koden gäller på alla produkter, inklusive rabatterade varor. Den går inte att kombinera med andra rabattkoder.